Partnerstwo i integracja

wymiana1

wymiana1

Reprezentanci szkół partnerskich z Niemiec, Finlandii, Włoch, Turcji i Wielkiej Brytanii odwiedzili Zespół Szkół nr 14.

– Niecodzienni goście – zarówno nauczyciele, jak i uczniowie – przyjechali do nas w związku z realizacją partnerskiego projektu Comeniusa – relacjonuje Ewa Utrata, koordynator projektu w Zespole Szkół nr 14 oraz nauczycielka języka angielskiego. – Program ten jest finansowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.

Wizyta zaś była podsumowaniem trwającej przez dwa lata współpracy.
wymiana2
– Tematem naszego projektu była szeroko pojęta integracja – dodaje pani koordynator. – Uczniowie stworzyli własnego superbohatera, który podróżował od kraju do kraju partnerskiego i pomagał im rozwiązywać problemy związane z integracją. Przygody superbohatera Donalda opowiada film zrealizowany przez uczniów, który jest głównym produktem naszego projektu.

W czasie pobytu w ZS nr 14 goście zostali gorąco przywitani występem muzycznym uczniów. Nauczyciele odwiedzili klasy integracyjne, gdzie zapoznali się z metodami pracy i mieli okazję porozmawiać z polskimi dziećmi. Uczniowie z kolei brali udział w zajęciach językowych oraz przygotowywali plakaty podsumowujące wizyty w krajach partnerskich. W czasie wolnym po zajęciach cała międzynarodowa grupa zwiedzała Trójmiasto.

– Ze szczegółami wizyty można się zapoznać na stronie naszego projektu www.comeniussuperheroes.co.uk – zachęca Ewa Utrata.

(kod)