Usługa już dostępna

Dzięki współpracy Urzędu Miasta Gdyni oraz InPostu, od 17 września gdynianie mogą załatwiać wybrane urzędowe sprawy poprzez paczkomat – szybko, bezpiecznie i bezkontaktowo. Za pośrednictwem urządzenia można składać i odbierać dokumenty w sprawach związanych między innymi z: prawem jazdy, rejestracją pojazdu czy dowodem osobistym.
Gdyński Paczkomat Urząd 24 znajduje się przy budynku magistratu, od strony parkingu przy ulicy Bema.
– Nowe rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom Gdyni. InPost świetnie dopasował usługę do naszych potrzeb. Od tej chwili godziny otwarcia urzędu nie będą ograniczeniem, a proces składania wybranych dokumentów odbywać się będzie w sposób szybki, bezpieczny i bezkontaktowy – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Gdynia dołącza do grona miast, które zdecydowały się na współpracę z InPostem. Podobna usługa działa już m.in. w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim czy Kaliszu.
– Bardzo ważne jest, by miasta były otwarte na nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają życie mieszkańcom – taką postawą może pochwalić się Urząd Miasta Gdyni – zauważa Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost. – Nasze rozwiązanie pomaga w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Obecnie nadal kluczowe jest, aby każdy z nas świadomie ograniczał spotkania z innymi osobami. Nasza usługa umożliwia załatwianie spraw urzędowych bezpiecznie, szybko i bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem, a także ogranicza konieczność oczekiwania w kolejkach – gdyż Paczkomaty Urząd 24 są dostępne nie tylko w godzinach pracy urzędów, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę – dodaje Brzoska.
Na czym nowa usługa polega w praktyce tłumaczy sekretarz miasta i dyrektor Urzędu Miasta Gdyni Rafał Klajnert: – Dokumenty do urzędu nadać można w wybranym paczkomacie na terenie całego miasta. W tym celu należy wejść na stronę gdynia.pl lub urzad24.inpost.pl/umgdynia, wypełnić formularz, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą oraz spakować dokumenty – nie zapominając o naklejaniu wydrukowanej etykiety na kopertę. Później wystarczy umieścić kopertę w paczkomacie, skąd trafi ona w ręce urzędników.
Dokumentację zwrotną będzie można odebrać w paczkomacie zlokalizowanym przy urzędzie (jeśli dana sprawa dopuszcza taką opcję) lub osobiście. Informację o możliwości odbioru decyzji przekaże urzędnik, który skontaktuje się z mieszkańcem.

gdynia.pl

fot. mat. prasowe