Częściowy demontaż stacji
W środę, 19 października, rozpocznie się demontaż części stacji postojowych Mevo, dlatego przez najbliższe miesiące lepiej nie parkować przy nich rowerów. Jeśli stacja będzie musiała trafić do wymiany, stojący przy niej rower opatrzony zostanie wiadomością z prośbą o jego usunięcie. Jeśli właściciel o to nie zadba – sprawa trafi do Straży Miejskiej. Apel skierowany jest również do operatorów hulajnóg, którzy dotychczas korzystali ze stacji.
Katalońska firma City Bike Global (Inurba Mobility) wchodzi w kolejny etap uruchamiania projektu Mevo. W najbliższym czasie zdemontowanych i dostarczonych do serwisu zostanie 40 proc. stacji w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS) biorących udział w projekcie Mevo 2.0. 35 proc. stacji będzie naprawionych na miejscu. Co czwarta stacja jest w dobrym stanie i nie wymaga renowacji.
Pracownicy zatrudnieni przez City Bike Global zostali podzieleni na pięć zespołów. Pierwszym etapem będzie zostawienie komunikatów na stacjach oraz na przypiętych do nich rowerach i rozpoczęcie prac remontowych na miejscu. W przypadku stacji o największym stopniu uszkodzenia, stojaki trafią serwisu, gdzie przejdą renowację.
Poza samymi parkingami, odświeżone zostaną totemy (małe i duże) przy wszystkich 660 stacjach funkcjonujących dotychczas w 14 gminach* OMGGS, a do tego prawie 60 nowych stacji w przystępujących do systemu Kolbudach i Kosakowie. Całość prac związanych z renowacją stacji ma zakończyć się do marca przyszłego roku. Stacje te będą nam służyły przez kolejne sześć lat, dlatego zależy nam aby od samego początku były w jak najlepszym stanie – mówi Jordi Cabañas dyrektor zarządzający City Bike Global.
– Część z nich została zniszczona przez wandali i szpeciła otoczenie przez wiele miesięcy, cieszę się, że będziemy mogli to teraz naprawić.
Nie parkujcie przy stacjach Mevo
Apel o nieparkowanie pojazdów przy stacjach Mevo skierowany jest do mieszkańców oraz firm zarabiających na wynajmie hulajnóg. Jeśli pojazdy przypięte do stacji nie zostaną usunięte w ciągu tygodnia, ekipy remontowe nie będą miały innego wyjścia jak usunąć blokadę. O sytuacjach takich (jeśli będą miały miejsce) informowana będzie Straż Miejska, a rower zostanie odholowany na koszt właściciela.
– Po naprawie stacje sukcesywnie będą montowane na swoich miejscach – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo w Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot. – Mamy prośbę, aby mieszkańcy oraz operatorzy hulajnóg nie korzystali już ze stojaków Mevo.
Ile stacji będzie miało Mevo 2.0?
Warto dodać, że w nowym systemie przewidziano w sumie 716 stacji parkowania rowerów, poza Kolbudami i Kosakowem, także w przestrzeni publicznej m.in. Kartuz, Pruszcza Gdańskiego i Sierakowic pojawią się dodatkowe stacje. W Gdańsku liczba stacji nie ulegnie zmianie.
mat. prasowe