Skontaktuj się elektronicznie z ZKM

Informacje o biletach, reklamacje, uszkodzenia przystanków, a nawet sugestie zmian w rozkładach i trasach – w tych wszystkich sprawach (i nie tylko) można skontaktować się z ZKM Gdynia w formie online. Ruszyło Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, które znacznie upraszcza i przyspiesza kontakt pasażerów z zarządcą komunikacji miejskiej.
Złożenie wniosku, skargi czy przesłanie sugestii dotyczącej zmian do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni stało się dużo łatwiejsze – wcześniej przy kontakcie z pasażerami i mieszkańcami korzystano z bardziej tradycyjnych form, teraz wystarczy tylko kilka kliknięć. Na stronie internetowej zkmgdynia.pl/ebok/ można załatwić w ten sposób część z najczęstszych spraw związanych z transportem zbiorowym w Gdyni.
To Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, z którego do tej pory skorzystało już ponad 120 osób. Jak pokazały dotychczasowe zgłoszenia, najczęściej pasażerowie kontaktują się w sprawach związanych z kontrolami biletów i dodatkowymi opłatami (dotyczyło tego ponad 50 spraw).
Jak skorzystać z EBOK? Nie trzeba się rejestrować ani zakładać kont użytkownika – postawiono na maksymalne skrócenie formalności, przez co zgłoszenie sprawy wymaga jedynie wypełnienia prostego formularza dostępnego na platformie. W formularzu należy podać podstawowe dane, takie jak imię, nazwisko czy adres e-mail do kontaktu.
Następnie użytkownik wybiera temat sprawy spośród dostępnych kategorii:
rozkład jazdy (propozycje zmian, dodatkowe kursy, zmiany tras);
przystanki (zniszczony/nieaktualny rozkład jazdy, uszkodzona wiata, awarie tablic informacyjnych);
sprzedaż biletów (gdzie i jak kupić bilet, taryfa opłat, uprawnienia do ulg i zwolnień z opłat);
kontrola biletów (opłaty dodatkowe, reklamacje, windykacja);
zdarzenia na trasie (opóźnienia, stan techniczny pojazdów, wypadki);
Biuro Rzeczy Znalezionych (odzyskiwanie przedmiotów znalezionych w pojazdach);
inne sprawy.
Z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni cały czas można też skontaktować się bezpośrednio przez całodobową, telefoniczną infolinię – pod nr. tel. +48 695 174 194 (infolinia jest czynna całą dobę; w sprawach dotyczących biletu elektronicznego od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00 oraz w soboty od 10:00 do 15:00).
fot.mat.prasowe