Umowa podpisana
W drugim kwartale 2023 roku, a więc za około dwa lata, mieszkańcy Gdyni będą mogli korzystać z nowej infrastruktury węzła Karwiny. Miasto podpisało umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą, który zajmie się budową jednej z największych gdyńskich inwestycji ostatnich lat. Prace, które wykona Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, będą warte 101,7 mln złotych brutto.
Symboliczne podpisy już znalazły się na umowie, którą miasto zawarło z Firmą Budowlano-Drogową MTM SA. Oznacza to zielone światło dla rozpoczęcia jednej z największych i najkosztowniejszych inwestycji ostatnich lat w Gdyni.
Zakres prac przy budowie wartego 101 701 906, 61 zł brutto węzła Karwiny obejmuje m.in.: nowy układ drogowy dla fragmentów ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców, nowy parking typu park&ride w sąsiedztwie stacji PKM Gdynia Karwiny, a także infrastrukturę dla autobusów i trolejbusów, buspasy, nowe chodniki oraz drogi rowerowe.
– Już wkrótce ruszą prace związane z budową węzła Karwiny, dzięki czemu uda się zamknąć całe zadanie zgodnie z wcześniej przyjętym przez nas harmonogramem. To jeden z najważniejszych projektów infrastrukturalnych, które realizujemy w ostatnich latach w Gdyni. Mieszkańcom Karwin i sąsiednich dzielnic będzie zdecydowanie łatwiej łączyć różne formy transportu, z naciskiem przede wszystkim na komunikację zbiorową – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Przypomnijmy, że zgodnie z wynikiem rozstrzygniętego w połowie lutego tego roku przetargu, wykonawca zadeklarował zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku. Oznacza to, że już za około dwa lata gdynianie będą mogli korzystać z nowej infrastruktury dla południowo-zachodnich dzielnic. Inwestycja będzie objęta pięcioletnią gwarancją wykonawcy.
Węzeł Karwiny jest realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
mat. prasowe
fot. mat. prasowe