Młodość bez procentów 2017
Prezydent Piotr Kowalczuk (w środku) z ambasadorami kampanii Fot. Grzegorz Mehring / www.gdansk.pl
Emocje procentują – to hasło kampanii, której celem jest edukacja nieletnich, by nie spożywali alkoholu, lecz przede wszystkim pielęgnowali swoje pasje. Podobnie, jak zaproszeni do udziału w kampanii ambasadorzy. – Ludzie, którzy mają fajne zajęcie, dużo rzadziej sięgają po używki, bo zwyczajnie ich głowy zaprzątają inne rzeczy – podkreślają organizatorzy.
Organizatorem kampanii jest Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, a realizacją zadania zajmuje się agencja marketingowa Clubpr&marketing s.c. Odbiorcami kampanii jest nie tylko nieletnia młodzież (od 12 roku życia do osiągnięcia pełnoletności), lecz także dorośli – rodzice dzieci, internauci, mieszkańcy Chełmu i Gdańska.
Aby nadać akcji odpowiedni rozgłos, organizatorzy zaprosili do współpracy znane osoby ze świata mediów i sportu, które podzielą się z młodzieżą swoimi pasjami (warto zaznaczyć, że ambasadorzy uczestniczą w kampanii bezpłatnie).
Ambasadorami kampanii są:
Paulina Sykut-Jeżyna: Prezenterka „Must Be the Music”, pasjonuje się muzyką i śpiewem.
Maciej „Gleba” Florek: zwycięzca 1.edycji programu „You Can Dance”, juror „You Can Dance” 2016.
Agnieszka Rylik: Mistrzyni świata w boksie zawodowym, wielokrotna mistrzyni świata i Europy w kick-boxingu.
Victor Borsuk: siedmiokrotny Mistrz Polski w kitesurfingu, trzykrotny Wicemistrz Polski, najbardziej utytułowany zawodnik freestyle’u w Polsce.
Przemysław Talkowski: Obecnie prowadzi program „Państwo w Państwie”, pasjonuje go kitesurfing i granie na perkusji.
W październiku planowana jest konferencja oraz warsztaty ze wszystkimi ambasadorami i partnerami dla młodzieży z Gdańska.
Social media, plakaty, ulotki, sesje zdjęciowe
Kampania rozpoczęła się 10 lipca konferencją prasową na molo w Brzeźnie, a potrwa do połowy grudnia. Działania obejmować będą prowadzenie kampanii promującej „Młodość bez procentów” w social mediach jak Facebook oraz Instagram. Dodatkowo powstaną materiały w formie drukowanej jak plakaty, ulotki, małe foldery, wlepki. Podane materiały promocyjne bazować będą na wynikach sesji zdjęciowej młodych ludzi uprawiających pasje – kitesurfing, rolki, deska, taniec. Będzie też to motyw przewodni całej kampanii. Odbiorcom kampanii chcemy pokazać, że młodość to też czas na budowanie i pielęgnowanie swoich pasji. Ludzie, którzy mają fajne zajęcie, dużo rzadziej sięgają po używki, bo zwyczajnie ich głowy zaprzątają inne rzeczy.
Przewidywane rezultaty obejmują wzrost świadomości młodzieży nieletniej w zakresie przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, ograniczenie spożycia alkoholu. Należy się spodziewać, że dzięki dotarciu do grupy docelowej będziemy mieli pośredni wpływ na ludzi, z którymi spotyka się grupa docelowa. Dzięki temu zasięgi mogą okazać się dużo większe niż planowane. Planowane kanały dotarcia: szkoły, sklepy, miejsca imprez miejskich, plaża.
Niepokojąca statystyka
– Trzy czwarte uczniów w wieku 12-17 lat ma za sobą kontakt z alkoholem
– Polski nastolatek sięgający po alkohol ma nieco ponad 13 lat
– 67,6% rodziców zgadza się ze stwierdzeniem, że młody człowiek i tak spróbuje alkoholu przed „osiemnastką”, a 46,5% woli „prewencyjnie poczęstować nastolatka „czymś mocniejszym” w domu”
– 34,2% nastolatków przyznaje, że pierwszy alkohol został im kupiony przez osobę dorosłą
(Badanie CBOS, 2015)
Więcej informacji do pobrania pod tym linkiem: http://www.gdansk.pl/urzad-miejski/Mlodosc-bez-procentow-2017-ruszyla-kampania-Miasta-Gdanska,a,82935
materiały prasowe