Noga z gazu na Rdestowej

Od połowy września kierowcy przejeżdżający przez ulicę Rdestową zauważą nowy znak pionowy. Będzie to wyświetlacz prędkości, którego zadaniem jest uspokojenie ruchu na drogach znajdujących się w sąsiedztwie szkół. Instalacja wyświetlaczy to efekt miejskiej kampanii mającej na celu poprawę bezpieczeństwa najmłodszych gdynian.
– W ubiegłym tygodniu komunikowałem zakres działań naszej miejskiej specgrupy ds. bezpieczeństwa. I zgodnie z zapowiedzią widzimy pierwsze efekty jej pracy w postaci wyświetlaczy prędkości zainstalowanych na Witominie oraz Dąbrowie. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie zwiększy czujność kierowców i podniesie bezpieczeństwo pieszych, a w szczególności dzieci, które samodzielnie uczęszczają do szkoły. Zapewnienie bezpieczeństwa gdyńskim uczniom jest priorytetem – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Cztery wyświetlacze prędkości zostały zainstalowane przed przejściami dla pieszych w miejscu istniejącej sygnalizacji ostrzegawczej „Uwaga Dzieci” w następujących lokalizacjach:
ul. Witomińska – przejście dla pieszych w bezpośrednim sąsiedztwie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17 – kierunek centrum,
ul. Witomińska – przejście dla pieszych w bezpośrednim sąsiedztwie Zespołu Szkół Specjalnych nr 17 – kierunek Chwarzno,
ul. Rdestowa – przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z ul. Kolendrową (w okolicy Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1 i Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 3),
ul. Rdestowa – przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z ul. Lukrecjową (w okolicy Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1 i Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 3).
Jakie komunikaty zobaczą kierowcy na wyświetlaczach prędkości?
Gdy pojazd będzie jechał z dozwoloną prędkością, to wyświetli się pomierzona prędkość wraz z napisem „DZIĘKUJĘ”.
Gdy pojazd przekroczy dozwoloną prędkość, to wyświetli się pomierzona prędkość wraz z migającym napisem „ZWOLNIJ”.
W przypadku braku pojazdów na znaku będzie wyświetlana dozwolona maksymalna prędkość w danej lokalizacji.
– Tydzień przed uruchomieniem wyświetlacze zbierały dane prędkościowe, które umożliwią weryfikację pomiarów przed i po montażu tych urządzeń. Zebrane dane zostaną przeanalizowane przez inżynierów z gdyńskiego zespołu TRISTAR. Ich wnioski pozwolą na decyzję dotyczącą ewentualnego montażu nowych urządzeń przy kolejnych przejściach dla pieszych – mówi Hanna Wyszyńska, rzecznik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

mat. prasowe