Szybkie trasy rowerowe

Mieszkańcy Gdańska powiedzieli „tak” rowerom już wiele lat temu i wciąż są wierni jednośladom. Coraz więcej zwolenników zyskują także hulajnogi elektryczne oraz inne urządzenia transportu osobistego. Z myślą o tych wszystkich użytkownikach gdańskich dróg rowerowych, miasto aktualizuje, nagrodzony „Złotą Szprychą” dokument STeR, wprowadzając ekostrady – szybkie trasy rowerowe.
Pierwsza z nich ma powstać wzdłuż al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) do końca 2023 roku. Oprócz niej w planach jest osiem tras o łącznej długości 40 km. Co na to mieszkańcy? W ramach konsultacji społecznych złożono aż 336 uwag i propozycji do nowej edycji studium STeR. 145 z nich to sugestie dotyczące przebiegu zupełnie nowych tras rowerowych. Najwięcej uwag zaś dotyczyło ekostrad – w śladzie rezerwy tzw. Drogi Czerwonej oraz w alei Armii Krajowej, na odcinku między ulicami Vaclava Havla i Jabłoniową.
Trasy najwyższej kategorii (ekostrady) to dziewięć nowych szlaków rowerowych o łącznej długości ok. 40 km o charakterze międzydzielnicowym:
w rezerwie Drogi Czerwonej,
wzdłuż ul. Spacerowej,
wzdłuż ul. Słowackiego (w tym odcinek leśny),
wzdłuż szlaku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej,
w rezerwie trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz (Nowa Politechniczna),
w obrębie węzła Groddecka,
tzw. Trasa Oruńska wzdłuż Potoku Oruńskiego (częściowo już zrealizowana),
wzdłuż Kanału Raduni,
w ciągu al. Armii Krajowej (Trasy W-Z).
Ostatnia z tras, wzdłuż trasy WZ, ma doczekać się realizacji do końca 2023 r. W zeszłym roku rozpoczęto realizację I etapu (ze środków BO) – połączenia ul. 3 Maja z al. Armii Krajowej przez ul. Rogaczewskiego.
mat. prasowe

fot.mat. prasowe