Ruszyło przyjmowanie wniosków o zakup węgla

Od 7 listopada ruszyło przyjmowanie wniosków o zakup preferencyjny paliwa stałego. Formularze są dostępne w Centrum Obsługi Mieszkańca które działa w Centrum Riviera, lub Biuletynie Informacji Publicznej. Rezerwacja wizyt odbywa się telefonicznie, dzwoniąc na infolinię: 58 626-26-26, a także na stronie rezerwacje.um.gdynia.pl.
Wnioski będą od razu weryfikowane przez pracowników Centrum Obsługi Mieszkańca. Jeśli zostaną rozpatrzone pozytywnie, mieszkaniec otrzyma imienne polecenie zapłaty, z którym będzie mógł bezpośrednio udać się do kasy.
Uwaga: zamówienie na węgiel dla danego mieszkańca zostanie skierowane do realizacji dopiero, kiedy uiści on opłatę.
Za zakup węgla można zapłacić wyłącznie w kasie Urzędu Miasta – gotówką, kartą lub BLIK-iem. Do wyboru są dwie kasy: w budynku głównym urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego lub w Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera.
Ilość węgla, jaką będzie można nabyć dla jednego gospodarstwa domowego, określono w rozporządzeniu ministra aktywów państwowych. Samorząd nie ma na to wpływu. Z zapisów wynika, że dla jednego gospodarstwa domowego będzie można kupić maksymalnie 3 tony węgla – 1,5 tony do 31 grudnia br. oraz 1,5 tony od 1 stycznia 2023 roku.
Transport węgla
Zgodnie z treścią rządowych aktów prawnych, transport węgla do mieszkańca będzie bezpłatny, zapewniony przez miasto, jeżeli zamówi on powyżej 500 kilogramów surowca. W przypadku, gdy zamówienie nie przekroczy tej ilości, cena opału pozostaje niezmienna (2 tys. zł/tona), ale skład węgla skontaktuje się, aby powiadomić o dodatkowym koszcie transportu lub o konieczności zorganizowania transportu we własnym zakresie.
Jeżeli mieszkaniec będzie zainteresowany zakupem węgla w ilości powyżej 500 kilogramów, będzie mógł też dobrowolnie zdecydować się na własny transport, bez utraty preferencyjnej ceny zakupu samego opału.
Importer węgla, który został przydzielony Gdyni to firma PGE Paliwa.
mat. prasowe