Płatności online
Od teraz łatwiej uiszczać opłaty… Fot. t
Urząd Miejski w Gdańsku wdrożył na swoich stronach internetowych system Płatności Online BM. Z takim postulatem występowało wielu mieszkańców Żabianki, zwłaszcza niepełnosprawnych. Odtąd dzięki temu klienci magistratu mogą szybko i wygodnie dokonywać opłat za czynności urzędowe za pośrednictwem płatności internetowych.
– To kolejne udogodnienie zgodne z oczekiwaniami naszych klientów. Coraz więcej osób traktuje płatność online jako najszybszy i najwygodniejszy sposób rozliczania się. Stąd pomysł, by z początkiem marca tego typu rozwiązanie wprowadzić również u nas – mówi Tomasz Filipowicz kierownik projektu Gdańskie Centrum Kontaktu.
Dokonywanie opłat online za wybrane sprawy urzędowe jest bardzo proste. System Płatności Online BM jest bezpośrednio zintegrowany ze stroną internetową www.gdansk.pl. Wystarczy na stronie urzędu miasta wybrać rodzaj sprawy, uzupełnić dane identyfikacyjne, wybrać swój bank i, po przekierowaniu na stronę transakcyjną, potwierdzić wykonanie przelewu (dane płatnika i kwota do zapłaty są już uzupełnione).
W katalogu czynności administracyjnych, za które klienci urzędu mogą wnosić opłaty przez internet, znajdują się m.in. sprawy meldunkowe, opłaty skarbowe, zezwolenia budowlane, procedury związane z uzyskaniem uprawnień do prowadzenia pojazdów, rejestracja pojazdów oraz wiele innych typów urzędowych spraw.
Wśród dostępnych sposobów płatności znajdują się szybkie płatności za pomocą linku, tzw. Pay by link (takie jak mTransfer, Pekao24 czy płacę z iPKO) oraz płatności kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro). Po dokonaniu płatności klient otrzymuje mailem potwierdzenie, które powinien wydrukować i przedstawić w urzędzie podczas załatwiania sprawy.
– Zaletą systemu dla interesanta jest prostota obsługi – mówi Krzysztof Ambroziak z Blue Media, operatora systemu Płatności Online BM. – W opisie czynności administracyjnej kwota opłaty pojawia się automatycznie po wskazaniu konkretnej sprawy, którą chce się załatwić. Nie trzeba szukać dodatkowych informacji o wymaganych kwotach, ani tym bardziej regulować płatności w urzędzie.
Wśród dotychczasowych usprawnień dla klientów gdańskiego magistratu jest m.in. wprowadzona kilka lat temu rezerwacja wizyt przez internet. W ubiegłym roku z tej usługi skorzystało prawie 40 tysięcy osób.
(tg)