Budowa Nowej Bulońskiej Północnej

Mija czwarty miesiąc budowy nowej ulicy oraz linii tramwajowej, która ma ułatwić komunikację pomiędzy południowymi dzielnicami Gdańska a Pieckami-Migowem, Wrzeszczem i Śródmieściem. Realizacja inwestycji wiąże się z pewnymi utrudnieniami, które odczuwają przede wszystkim kierowcy poruszający się ul. Kartuską i Jabłoniową. Jakie prace są obecnie prowadzone?
Roboty na terenie budowy nowej linii tramwajowej trwają równocześnie na długości ponad dwóch kilometrów.
– Na odcinku od ul. Bulońskiej do obiektu mostowego prowadzone są prace ziemne oraz mikro i makroniwelacja w ramach przygotowania terenu pod podbudowy. Dobiegają już końca roboty związane z układaniem sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz pozostałymi sieciami uzbrojenia podziemnego – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach inwestycji powstaje też most o długości 220 metrów nad przepływającym tędy Potokiem Siedleckim. Obecnie prowadzone są roboty przy platformach pod podpory. Trwają też badania gruntu.
Od przyszłego mostu do ul. Kartuskiej prowadzone są roboty ziemne, w tym profilowanie skarp nasypu. Zakończono natomiast budowę przepustu.
– Na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Jabłoniowej wykonywane są roboty przy kanalizacji deszczowej, gazociągu, wodociągu, a także układane są kable trakcyjne – wylicza Agnieszka Zakrzacka. – Z kolei na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej kontynuowane są roboty ziemne, makroniwelacja i roboty na sieci CO. Rozpoczęto również prace przy budowie kanalizacji deszczowej.
Mamy też dobrą wiadomość dla rowerzystów. Na ul. Bulońskiej (już istniejącej) trwają ostatnie prace związane z budową ścieżki rowerowej oraz remontem chodników po prawej stronie ulicy. Pod koniec tego tygodnia planowane jest układanie mas bitumicznych.
Ulica Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej.
Powstanie też droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą – od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem.
W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. „węzeł Ujeścisko” wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo – autobusowy tzw. „węzeł Zabornia”. Zaplanowano też budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym „Ujeścisko” zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy).
Inwestycja powinna zakończyć się jesienią 2019 r. Jej koszt to 192 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln zł.
mat.prasowe